Rahuloluküsitluse kokkuvõte Rahuloluküsitluse kokkuvõte Kohtume raamatukogus! Rahuloluküsitluse kokkuvõte
Viimsi Raamatukogu E - R 10 - 20,
L, P 10 - 16

Prangli harukogu E, K 12 - 18, T, N 10 - 16
Püünsi harukogu E, T, K, R 8:30 – 16:30 N 11 – 19
Lõuna 11:30 – 12:00

Randvere harukogu E – R 08:30 – 16:30
Lõuna 11:30 – 12:00


Viimsi Raamatukogu on reedel, 30. mail korrastuspäevaks SULETUD.
5. juunil avame kell 13:30 - töötajad on koolitusel.
E-kataloog    registreeru lugejaks siin

Rahuloluküsitluse kokkuvõte

22. mail 2025

„Viimsi raamatukogu on minu lemmikraamatukogu“ - just nii kirjutas üks külastaja Viimsi raamatukogus 6.-20. märtsini läbiviidud rahuloluküsitluse tagasisides. Kõigis Eesti raamatukogudes toimus küsitlus ühel ajal, samas vormis ja sarnaste küsimustega. Küsitluse laiem eesmärk oli riigi vaates tekitada terviklik ülevaade raamatukogude poolt pakutavate teenustega rahulolust. Ühtlasi annab see laiemas plaanis võimaluse mõista, kas ja kuidas riigi ning kohalike omavalitsuste toetused mõjutavad raamatukoguteenuste arengut ja kasutajate rahulolu.

Nii palusime ka Viimsi raamatukogu kasutajatel hinnata oma viimast raamatukogu külastust, tuues välja, mis meeldis ja mida võiks pakutavate teenuste osas teisiti teha. Saime 1007 vastust. Eriti rõõmustab, et küsitlust ei täidetud formaalselt vaid pea iga vastaja andis ka sõnaliselt vabas vormis tagasisidet.

Millega ollakse rahul?

„Fantastilised raamatukoguhaldjad.“ Enamus kasutajatest pidas oluliseks ära märkida ja esile tuua raamatukoguhoidjat. Toon välja märksõnad, mis korduvad, kui kirjeldatakse teenindajaid ja teenindust – sõbralik, abivalmis, imeliselt toredad, vastutulelikud, asjatundlikud, pädevad, lahked, heatahtlikud, kompetentsed. Öeldakse ka, et „suurepärane teenindus, just selline, nagu tahaks raamatukogus tunda.“ „Raamatukogutöötajad on justkui teiselt planeedilt – rahulikud, rõõmsad, abivalmid. Raamatukogus käies on alati nii hea tunne.“

Kõrgelt hinnatakse raamatukoguhoidjate professionaalsust, töötajad oskavad nõustada ka umbmäärase soovi korral. „Meeldib töötajate sära silmades, kui leti juurde astun. Raamatuvalikul antakse head nõu, et lugemine oleks lapsele põnev ja jõukohane.“ Üks lugeja kirjutab „Viimsi raamatukogus töötavad suured kirjandushuvilised, kes naudivad oma tööd.“

„Ma lihtsalt armastan Viimsi Raamatukogu – see on nii ilus ja helge paik. Ilus maja, sõbralik meeskond, hea valik raamatuid, hea ligipääsetavus. Täielik kogukonna keskus. Tänan ja kiidan Viimsi Raamatukogu töötajaid abivalmiduse ja sõbralikkuse eest!“ Töötajate kõrval on erakordselt oluline raamatukogu asukoht ja keskkond. Keskkonda kirjeldatakse järgmiste sõnadega – meeldiv, rahulik, ilus, hea õhkkond. Ruumid on avarad ja samas hubased, meeldib raamatukogu atmosfäär, erinevad nurgakesed, koosolekuruumid ja vaikuseboksid. Raamatukogu asub mõnusas asukohas – keskuses ja erinevate liiklemisvahenditega lihtsalt ligipääsetav sh mugav parkimine. Ja ligipääs on ka lapsevankriga. Käigud toidupoodi, apteeki ja raamatukokku annab mõnusalt ühendada, sest ka lahtiolekuajad on sobivad.
„See on mu üks lemmikumaid kohti, kuhu õppima minna, sest tean, et seal on alati vaikne, palju ruumi ja väga mugav. Lisaks on väga suur raamatute valik. Alati on kõik raamatud olemas, mida ma soovin lugeda. Uued raamatud jõuavad ruttu raamatukokku“

„Viimsi raamatukogus on olemine sama mõnus nagu kodus, aga raamatuid on palju rohkem!“


Kasutajad hindavad kiiret teenindust, suureks abiks on laenutusautomaat ning 24/7 tagastuskast. Meeldivad väljapanekud sh toredad aknanäitused, erinevad üritused, koos käivad raamatuklubi ja käsitööring, raamatuesitlused ja kohtumised kirjanikega. Nimetatakse ära hea valik „Raamatukoguhoidja soovitab“ riiulil ning lugemissoovitusi annavad ka raamatute igakuised laenutustopid.

Toome välja ühe magistrandi poolt välja toodud põhjused, miks talle meeldib töötamine just Viimsi raamatukogus: eraldi ja koostöötamise võimalused; lubatud on vestelda, vaikselt kõnesid vastu võtta (mõistlikkuse piires), mis annab raamatukogule vaba tunde ja meeldiva õhkkonna (pole haudvaikus, kus raamatu lehitsemine võib liiga vali tunduda); loodud on ala söömiseks; kohvimasin, kust saab kvaliteetset jooki; Print in City teenus; iseteenindus raamatu tagastamisel / laenutamisel; loomuliku valguse olemasolu; laste raamatukogu osa on kena ja küllusliku valikuga; õues istumise võimalus suvel; raamatukogu hea asukoht; raamatute pikendamine ja laenutamise kord on selge, kuid paindlik. Kõik, mis ühes kaasegses raamatukogus olemas võiks olla. „Võib julgelt öelda, et Viimsi raamatukogu on kokkuhoidva kogukonnaga modernne ja moodne raamatukogu.“

 

Ettepanekud, mis võiks olla teisiti

Hea meel on lugeda positiivset tagasisidet teenindusele ja keskkonnale aga samavõrd näitavad küsitluse tulemused selgelt kätte kitsaskohad. Küsitlus andis hindamatu väärtusega infot, mis suunas edasi liikuda ja mida parendada.

Kõige rohkem nurinat on raamatute riiulitele paigutuse üle. 30% lugejatest eelistaks raamatu ise riiulilt üles leida, paraku ei tundu paigutus loogiline, puuduvad sildid, mille järgi orienteeruda. „Raamatukogus võiksid teosed olla arusaadavamalt riiulitesse jaotatud.“ „Raamatuid on raske ise leida, raamatukogu loogika on arusaamatu.“

Samavõrd on probleemne ruumide broneerimine, praegune lahendus ei tundu mõistlik kellelegi. Kaasajastamist vajab raamatukogu koduleht, kasutusele võiks võtta virtuaalse laenutuskaardi. Jääb vaid nõustuda ühe külastaja ettepanekuga, et kaasaegne digiteekond on üks osa heast teenusest ning on mõistlik üle vaadata ja nähtavamaks tuua.

Kurdetakse, et enim nõutud raamatutele on pikad järjekorrad, mis on tõsi, ja samas soovitakse, et laenutustähtajad võiksid pikemad olla, siis on aga järjekorrad veelgi pikemad. Uute raamatute kohta võiks rohkem infot jagada e-postile või raamatukogu ekraanidel. Kultuuriajakirjade uued numbrid võiksid kohe kojulaenutuseks olla ning ka lauamänge võiks koju laenutada. Raamatukapp võiks olla, et raamatud ka lahtiolekuaegade väliselt kätte saaks. Väiksematele lastele mängunurk, lugemiskoer ja ülemisel korrusel suurem jalatsiriiul. Uue teenusena võiks pakkuda virtuaalreaalsuse prille. Virtuaalne majaplaan aitaks paremini orienteeruda raamatukogus. Rohkem soovitakse vaikusebokse-individuaaltööruume. Ja talveperioodil võiks ruumides soojem olla.


Lõpetuseks üks eriti tore ettepanek – „midagi lõbusat või üllatavat võiks vahel raamatukogus juhtuda.“ Kasutajate ootuste mõistmine on raamatukogu jaoks väga oluline. Küsitlus andis väärtuslikku teavet nii teenuste kui ka teeninduskogemuse täiustamiseks. Täname kõiki, kes võtsid aega, et jagada oma mõtteid ja kogemusi. Teie tagasiside on meile väga oluline – see aitab paremini mõista ootusi ning suunab meid arendama raamatukogu just selliseks kohaks, kus iga külastaja tunneb end oodatuna ja väärtustatuna. Eriline tänu kõigi sisukate ettepanekute eest. Küsitluse tulemused toimivad meie jaoks kompassina, mis meid edasi viib.

Kohtume raamatukogus!

Rahuloluküsitluse kokkuvõte
Soovid kursis olla raamatukogus toimuvaga? Liitu uudiskirjaga

Kasutajatele
Lugejaks registreerimine, laenutamine, pikendamine, viivis, tagastuskast, tasulised teenused, raamatukogudevaheline laenutus, interneti ja WiFi kasutamine, erivajadustega lugeja 


Veebilehe privaatsuspoliitika

Raamatukogust
Dokumendid, ajalugu, statistika, kogud, raamatukogu nõukogu

Harukogud
Prangli harukogu
Püünsi harukogu
Randvere harukogu

Lingikogu
Andmebaasid, lugemissoovitused,
lastele, e-kataloog

Sotsiaalmeedias

Kontaktandmed
Viimsi Raamatukogu
Registrikood: 75021706
Randvere tee 9
Haabneeme alevik
74001 Viimsi
Telefon 56882673
Lasteteenindus 54004033

Kodulehtede tegemine aara.ee

Rahuloluküsitluse kokkuvõte

Rahuloluküsitluse kokkuvõte

„Viimsi raamatukogu on minu lemmikraamatukogu“ - just nii kirjutas üks külastaja Viimsi raamatukogus 6 -20

Rahuloluküsitluse kokkuvõte

www.viimsiraamatukogu.ee © 2025 Viimsi Raamatukogu »